A legújabb hírek

A HARLEY-DAVIDSON DARK CUSTOM MOTORKERÉKPÁROK FELRÁZZÁK A LÁZADÓ SZELLEMET

02 szeptember 2015

Kezdjük a fekete alappal. Vegyítsd lóerővel és szellemiséggel. Majd mindezt alakítsd az igényidnek megfelelően. A Harley-Davidson Dark Custom mozgalom a motorkerékpárt a mechanikai velejéig csupaszítja, a motorozási élményében pedig a lázadó szellem magját keresi: a szabadságot és az önkifejezést.

inline_vb4c0cfc777b41dcd8ef817b5bbe014d_01b2f6451b15.jpg

2016-ban a Harley-Davidson Dark Custom vezető pozícióját az új Iron 883™ és Forty-Eight® modellekkel, ezekkel az rámenős versenygépekkel érvényesíti, amelyek valódi megtapasztalható élményeket nyújtanak a motorosok újabb generációi számára is. Az Iron 883 és a Forty-Eight modellek, amelyeket minimalista tökéletességgel alakítottunk, préseltünk és munkáltunk meg, a funkció és a stílus harmóniáját teremtik meg, amelyek önmagukban is megállják a helyüket, de a custom stílus egyszerűen inspiráló.

„A Dark Custom modellekkel az alapvető motorkerékpár struktúra szépségét hangsúlyozzuk”, mondta a Brad Richards, a Harley-Davidson styling igazgatója. „Mindez a csavarok és anyák, az acél és a gumi szépségéről szól, illetve a motorkerékpár szívét alkotó V-Twin motorblokkról. A Dark Custom ugyan a stílusalkotó gyökerekig nyúlik vissza, azonban arra is motiválja a motorosokat, hogy a Dark Custom motorkerékpárt tartozékok, leleményesség és motoros élmények révén a sajátjává tegye."

Iron 883

Az új Iron 883 modell, a garázsban összerakott bobberek múltjából és jelenéből merítve levágott és átfúrt, szándékosan enyhén nyers és a széleket kevésbé dolgoztuk el. Koromfekete hajtáslánc és kipufogó, drag-típusú kormány és egyszemélyes bordázott üléshuzat a puszta öklű utcai stílust idézi. Bordázott légszűrő-borítás a motor préselt acél hagyományáról regél. A lyukakkal díszített szíjvédő, a kipufogó hővédők és a villamerevítő a versenyzők abbéli szándékát idézi, hogy minél könnyebbé tegyék a motort.

Az Iron 883 színeit és fényezését úgy válogattuk össze, hogy az olyan motorosoknak, akiknek nincs saját kerti slagjuk vagy kocsifelhajtójuk, segítsen elfedni az út porát és a városi környezet szennyeződéseit.

„Mindig is az volt az elképzelésem, hogy ez a motor jobban néz ki némi kosszal vagy patinával”, mondta Dais Nagao, a Harley-Davidson vezető stylistja, aki az Iron 883 projektet vezette. „Gyors, mozgékony, és arra bátorítja motorosát, hogy adjon ki magából minden harciasságot. Motorozás közben összeszedhet némi lepattogzást, karcolást vagy egyéb karakterjegyeket. Ezt a gyárban mi nem tudjuk hozzáadni. Ez a tulajdonos kiváltsága, és a motor történetének a részévé válik majd.”

Az Iron 883-at 883 cm3-s Evolution® V-Twin motor hajtja, amelyet úgy állítottunk be, hogy csökkentse a piros lámpák erejét és meggyőző teljesítményt adjon le. Koromfekete úszó első féktárcsa egészíti ki a feketére fényezett kilencküllős öntött alumínium kereket mart kontúrokkal, amelyek a rugózatlan tömeget összesen 3,6 kilogrammal csökkenti, így fokozva a motorozás kényelmét és kezelhetőségét.

A motorozhatóságot és a kezelhetőséget tovább fokozzák a cartridge-típusú villák és az új emulziós hátsó lengéscsillapítók progresszív rugózással és menetes előfeszítés-szabályozó gallérral, amelyek segítségével a motoros könnyen az útnak vagy az utas súlyának megfelelő lengéscsillapítási profilt állíthat be. Az ülés alatt speciális lengéscsillapítás-állító villáskulcs rejlik. A bordázott üléshuzathoz illő utasülést a Harley-Davidson® eredeti Alkatrészek és tartozékok üzletágtól lehet rendelni.

A 2016-os Iron 883-at négyfajta színben tudod megrendelni: Charcoal Satin, Black Denim, vagy Olive Gold „eagle-and-shield” benzintartály-logóval vagy Hard Candy Custom Gold Flake lángcsóva díszítéssel és fekete sárhányókkal.

Forty-Eight

Az új Forty-Eight motorkerékpár erőteljes beállítottságú. A megtermett 130 mm-es első gumiabroncs 49 mm-es villákhoz csatlakozik, amelyet masszív kovácsolt alumínium alsó-felső villahidak és egy alumínium villamerevítő tesz biztonságossá. A klasszikus 8 literes mogyoró alakú benzintartály keskeny atléta csípőt kölcsönöz a motornak. A levágott sárvédők hagyják a kerékgumit felsejleni. A fekete, a színezett és a króm részek tökéletes egyensúlya a motort merész megjelenésűvé varázsolja.

„Az ültetett kormány és az első lábbal kapcsolható vezérlőelemek a Forty-Eight motorosát erőteljes testtartásba helyezi, így a stílusjegyekben is ezt igyekeztünk hangsúlyozni”, mondta Ben McGinley, a Harley-Davidson ipari tervezője és stylistja, a projekt főstylistja. „A nagy első kerék olyan, mint egy úton végiggördülő gőzhenger, és a kisebbik kerek acél légszűrővel valamint némi krómmal a kipufogón a figyelmet a motorblokkra vonzzuk, amely nagyobbnak tűnik a mogyoró alakú benzintartály alatt. Ezt a motortémát leginkább úgy jellemezném, mint funkcionális izom.”

A benzintartályon vízszintes csíkozást láthatunk – ez egy utalás az 1970-es évek stílusára, amely mostanában visszatérőben van a custom motorokon. Ezeket a csíkokat megismételjük szerte a motoron, még az ülés varrásában is, a hornyolt kipufogó hővédőkön, valamint a hátsó szíjkeréken és a szíjvédőn is. Az új könnyű öntött alumínium kerekeken kilenc osztott küllő található összefüggő fekete fényezéssel és mart kontúrokkal. A féklámpák / zárjelző lámpák / indexlámpák kombinációja a hátsó sárvédőnek rendezett megjelenést biztosítanak.

Az új 49 mm-es villákat cartridge-típusú állítható csillapítással láttuk el, amely az új, progresszív rugózású emulziós hátsó lengéscsillapítókat és a menetes előfeszítés-szabályozó gallért egészíti ki. Mindez egy olyan kombinációt eredményez, amely kiváló minőségű, szabályozható motorozást tesz lehetővé még a legdurvább városi útfelületeken is. A lengéscsillapítás-állító villáskulcs az egyszemélyes ülés alatt rejlik, amelyet úgy alakítottunk ki, hogy a motoros számára akár egész napra is kényelmet biztosítson.

A 2016-os Forty-Eight motort négyfajta színben tudod megrendelni: Vivid Black, Billet Silver, Velocity Red Sunglo és Olive Gold. A Hard Candy Custom opciókhoz a Hard Candy Cancun Blue Flake és a Hard Candy Gold Flake tartoznak.

Vissza az előző oldalra