A legújabb hírek

Goreczki "Kisbé" Szabi – „Család, zene, motorok, ez adja az éltető erőt!”

02 október 2014

Goreczki Szabit, ahogy társai szólítják - Kisbét, az Auróra zenekar trombitásaként, gitárosaként és basszusgitárosaként ismerjük. Több, mint másfél évtizede oszlopos tagja a legendás győri zenekarnak, amely töretlen lendülettel és monumentális energiával cirkál immár 30 éve. 16 lemezt adtak ki és többször végigturnézták Európát. A banda ma is az egyik legtöbbet koncertező zenekar hazánkban.

Szabiról majdhogynem elmondhatjuk, hogy előbb láthattuk két keréken, mint két lábon… Az izgága kisgyerek már akkor nagypapája Babettáján utazott a kosárban ülve, mikor maga még járni is alig tudott. Ahogy ezt a méretkategóriát kinőtte, onnantól elöl állt a kormányt fogva, és folytatódott a közös gurulás. Alig várta, hogy „akkorára nőjön”, hogy papa kölcsön adja végre féltve őrzött kincsét. 11-12 évesen aztán megérkezett az első saját Babetta, pont, mint a nagypapáé: „Az első években csak sumákban hajtottam, aztán ahogy lehetett, persze megcsináltam a jogsit és onnantól nem volt megállás. 15 évesen, mire a haverok Simsonjait, Jawait, ETZ-it már unásig hajtottam, rengeteg spórolással, munkával, és persze segítséggel megvehettem életem első és eddig egyetlen új motorját, egy Enduro Hondát” – mesélte Szabi. A legnagyobb motoros élmények talán itt kezdődtek, például a több hetes szlovákiai barangolás egy haverral, ahová igazán csak egy hálózsák és egy két jó kerék szükséges. A diákmunkák nehezen megszerzett forintjai jórészt benzinre mentek, hiszen Szabi állandóan a levegőn, és mindenképp két keréken akart lenni, télen is, hóban, jégen, sárban is csak motorozni. Az a fajta, akit a józan ész és anyai aggódás sem mindig tud visszatartani… „A legelvetemültebb dolgom, talán az volt, amikor egy autóbalesetből gerinctöréssel lábadoztam, aztán két hónap fekvés után merevítő fűzőben egykerekezve mentem ki a kapun csavarogni. Szegény anyám éveket öregedett akkor” – emlékezett vissza Szabi.

Hogy mikor kerül elő Szabi motorja a garázsból? „Ha kisüt a nap, megyek.” – érkezett a szimpla válasz. "Marcival suliba, suliból, angolra és ahová csak lehet, együtt megyünk a Harley-val." Közlekedési eszköznek és hobbiból egyaránt a motorozást választja, és előfordul, hogy a két dolog összekeveredik. Volt már, hogy elindult a dolgára és csak órákkal később, hazaérkezvén vette észre, hogy nem is emlékszik, hová indult. Ha szép az idő és hívogató az út, akkor más nem is számít. Szabi legtöbbet Magyarországon túrázik, imádja a Balatont, de a hegyes-dombos vidékek a gyengéi. Jövőre tervbe van véve egy nagyobb lélegzetvételű út külföldre, ellátogatnak majd a tengerhez. „Izgalmas lesz persze más országokban is motorozni, de igazából annyi szépség van itthon is, és ezeket a turnébusz ablakán kívül is látni, érezni szeretném.”

Az első emlékezetes Babetta után Szabinak Honda cross és enduro motorjai voltak, később V2-ből egy Naked Suzuki SV1000, majd egy teli idomos SV1000s. Egyik kedvenc is lett a V2, mai napig magán visel egy blokkot, tetoválás formájában. A „csikóktól” aztán persze idővel meg kellett válni, egyedül a piros Babetta, ő még mindig megvan, emlékeztetve gazdáját, hogy hol kezdődött az egész…

Goreczki%20Szabi1.jpg

Szabi az első Harley-kkal még gyerekként találkozott a Balatonon, és rögtön nehéz volt elszakadni. Akkor ez egy elérhetetlen, de nagy-nagy álomnak tűnt. „Talán 1999-ben ültem először Harley-n, egy Sportstert és egy Dyna-t próbáltam ki egy kereskedésben” – emlékezett vissza. „Az első gondolatom az volt, hogy ha lenyugszom, Harley-m lesz. Aztán évekkel később kezdtem újra barátkozni a gondolattal Alsóörsön, ahol kipróbáltam sok modellt, és összebarátkoztam ott egy arab sráccal, Said-dal. Ő egy megszállott Harley-függő, mániákusan ragaszkodik a márkához. Az ő keze van elsősorban abban, hogy megismertem és közelről megtapasztalhattam ezt a misztikus szenvedélyt. Megfertőzött.”

Azóta aztán az álom mondhatjuk, hogy valóra vált, ő pedig egy 1999-es Dyna Super Glide Sport 88 inches Twin Cam. Szabi elmondása szerint a történet talán ott kezdődött, hogy elege lett abból, hogy a sport motorokkal nem tudta megállni, hogy száguldozzon, egykerekezzen. Nem lehet letagadni, hogy ez egy veszélyes játék, veszélyes fegyver. Sokszor kellett a 7 éves kisfiának elmagyarázni, hogy szívesen vinné magával hosszabb túrákra is, de sajnos nem biztonságos. Ekkor született a döntés, hogy a sportmotornak mennie kell, és helyette a tökéletes választás egy Harley lesz. Hosszas hirdetés-bújás következett: Sporit nem akart a „termete miatt”, V-Rod-ot majdnem, de őt lecsapták a kezéről, majd végül rátalált a szezon elején egy Dyna-ra. Ez szerelem volt első látásra.

„Azt szeretem benne a legjobban, hogy kényelmes, kezes, ugyanakkor a karakterének köszönhetően dinamikusan lehet vele közlekedni. Nincs hiányérzetem a sport motor után, jó választás volt. Elegendő nyomaték van az 1450cm3-ben, két személlyel is ideális hosszabb távon. Igazából mindent szeretek benne: az illata, hangja, a remegése fantasztikus élmény. Ami a legfontosabb, hogy még jobban összehozta a családom. A feleségem erre hajlandó felülni, komoly alkudozások, érvek és zsarolások árán adja csak át a fiamnak a hátsó ülést. Legalizálódott itthon a motorozás intézménye” – mesélte Szabi mosolyogva. A Dyna típust mindenkinek szívből ajánlja. A büszke tulajdonos szerint ez egy átmenet a praktikus városi és a túragépek között, könnyen feltalálja magát minden helyzetben, igazi élménymotor.

Szabi szerint a Harley-közösség kétség kívül egy erős kötelék azoknak, akik bele csöppennek, de persze, ahogy az emberi kapcsolatokat általában, mindenki másként éli meg. Egy párkapcsolathoz hasonlította: önbizalmat ad az embernek, különlegesnek érezheted magad, ha arra van szükséged. „Emberek vagyunk, mindenkinek kell valami, amitől őszintébb a mosolya. Ez a Harley-közösség cinkosan összekacsint, ha egymásra talál. Ilyen pillanatokért jó élni” – beszélt a Harleysokról Szabi. 

"A H-D Budapest szervizes dolgozói nagyon jól éreztetik azt a megkülönböztető figyelmet, odaadást, amelytől komoly presztízse marad egy tizenéves járgánynak is. Segítőkészen, óriási szakmai tapasztalattal és alázattal végzik munkájukat."

Az elhivatott zenész/Harley rajongót a márka idei új büszkeségeiről, a Road Glide Special-ről és a friss Street 750 modellről kérdeztük. „Gondolkodás nélkül elfogadnék egy RoadGlide-ot! Ismerem a korábbi modellt, az is szenzációs paripa. „A Street egy érdekes járgány. Azt hiszem, kiváló városi motor ideális méretekkel és menettulajdonságokkal. Egy barátom fényévekkel ezelőtt megmondta a tutit, mikor tuninggal és fojtás kiberhelésével nyúztam: ha kicsi, ne piszkáld, vegyél nagyobbat!” – tett hozzá még egy jó tanácsot Szabi.

Szabi számára kétség kívül a zene és a motorozás, emellett pedig a családja adja az éltető erőt, egyik nélkül sem tudná elképzelni a mindennapokat. A zenekarból még Vigi (Víg László) motorozik, igazi visszafogott, megfontolt stílusban közlekedik, Norbi pedig leginkább utasként élvezkedik. Nemrégiben megjegyezte egyszer, hogy „ez a Harley azért más… ez Harley!”. Az igazi motoros élettörténetet és Harley-sztorit röviden, de velősen foglalta össze végül Szabi: „Ez egy olyan szenvedély, szerelem, amelyet csak olyasvalaki érthet meg, aki benne él. Én, ha tehetem, motorral megyek mindenhová, próbálni és koncertre is. A nyári fesztiválok tökéletesen alkalmasak erre, idén kb. 8000 kilométer lesz az állás őszre. Nekem ez a két dolog, a zene és a motorozás, és mellette persze a családom adja az éltető erőt. Nélkülük nem is lenne élet az élet.”

Vissza az előző oldalra